Grim Tranquility to roguelike o tematyce science fiction, oparty na taktyce, która rozwiązuje kryzys klimatyczny i niekończącą się korupcję polityczną. Gracze zmagają się z rozbieżną narracją, wyborami frakcji i prawdziwymi konsekwencjami, gdy buntują się przeciwko skorumpowanemu imperium i usuwają lub zastępują samolubnych przywódców w walkach z bossami o wysoką stawkę.
Gracze będą kształtować przyszłość ludzkości w obcym świecie i walczyć z dziwacznymi stworzeniami na generowanych proceduralnie polach bitew. Początkowo uzbrojeni w prymitywną broń ziemną, muszą pracować nad ulepszaniem swojego wyposażenia, rekrutowaniem nowych członków drużyny, obalaniem potężnych wrogów i wywieraniem łapówek na obcych urzędników, aby otrzymać wzmocnienia przed bitwą, lub ignorować je i ryzykować kary.
Grim Tranquility to debiutancki tytuł niezależnego dewelopera Poorly Timed Games. Firma Poorly Timed Games została założona i jest kierowana przez weterana branży, Chrisa Wrighta, który pracował nad takimi grami jak Diablo 3, StarCraft 2, World of Warcraft i Destiny 2.
Składający się z zespołu weteranów branży, zróżnicowany personel Poorly Timed Games liczy ponad 60% LGBTQIA+ reprezentujący zróżnicowaną grupę programistów, którzy od dawna pozostają w cieniu cishech mężczyzn z branży gier. Celem studia jest tworzenie wyjątkowych i zapadających w pamięć doświadczeń z gier, które łączą różne rodzaje gier z narracjami, które rzucają światło na różnorodność, równość oraz rzeczywiste problemy środowiskowe i społeczne.